Hello/Hello4You rekening
-
Wat is de impact op mijn rendement als ik mijn spaargeld overschrijf van de ene gereglementeerde spaarrekening naar de andere?
Het bedrag dat je overschrijft, geniet meteen mee van de basisrente die wordt geboden door de spaarrekening waarop je het geld stort.
Om de getrouwheidspremie te krijgen, moet het geld daarna 12 achtereenvolgende maanden op de rekening blijven staan.- In het geval van 1° een overschrijving tussen twee gereglementeerde spaarrekeningen van BNP Paribas Fortis NV (d.w.z. zonder langs een betaalrekening te passeren) geopend op naam van dezelfde titularis(sen), 2° andere dan een doorlopende opdracht, 3° van een bedrag van minimum €500 en 4° op voorwaarde dat de betrokken titularis(sen) in hetzelfde kalenderjaar nog niet drie keer van dit type overschrijvingen van dezelfde spaarrekening uitvoerden: de opbouwperiode van de reeds opgebouwde maar nog niet verworven getrouwheidspremie van de spaarrekening waarvan dit bedrag afkomstig is, wordt overgeboekt naar de andere rekening. De getrouwheidspremie wordt dan berekend op basis van het getrouwheidspremiepercentage van de vertrek- en aankomstspaarrekening, à rato van de tijd dat dit bedrag op elke rekening heeft gestaan.
- In andere gevallen: de opbouwperiode van de reeds opgebouwde getrouwheidspremie voor dit bedrag vervalt. Deze periode begint opnieuw op datum van storting op de aankomstrekening, op basis van de rentevoet van de getrouwheidspremie van de aankomstspaarrekening.
-
Is mijn geld veilig bij jullie?
Zeker, maak je geen zorgen. Je deposito's worden gewaarborgd zoals het beschreven is in de Belgische wetgeving. Het geld dat je spaart bij een Belgische bank wordt beschermd door het Beschermingsfonds voor deposito's en financiële instrumenten (Meer info over de bescherming van deposito's vind je hier). De banken zijn verplicht zich aan te sluiten bij dit Fonds. Bij faillissement van je bank betaalt dit Fonds jouw deposito's terug tot €100.000 per persoon.
-
Wat is de debetrente?
Je kan de details van de rentetarieven terugvinden in onze tarieflijst.
Debetkaart
-
Wat moet ik doen om mijn debetkaart te activeren?
Het enige wat je hoeft te doen, is met je kaart geld afhalen aan de geldautomaat ofmet je pincode betalen in de winkel.
-
Hoe verander ik mijn pincode?
Je kan je pincode makkelijk wijzigen aan een geldautomaat.
-
Hoeveel kost het om met mijn kaart geld af te halen aan een geldautomaat, om betalingen te doen of om de kaart te gebruiken in het buitenland?
Je vindt alles over de kosten van je debetkaart terug in de tarieflijst.
Hello kredietkaart
-
Mijn bankkaart is beschadigd. Wat nu?
Contacteer het Hello team op het nummer +32 (0)2 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.
-
Wie kan een Hello kredietkaart aanvragen?
Iedereen ouder dan 18 jaar, die houder of medehouder is van een Hello/Hello4You betaalrekening, kan een Hello kredietkaart aanvragen (onder voorbehoud van aanvaarding van zijn dossier).
-
Hoeveel Hello kredietkaarten kan ik bestellen?
Per rekeninghouder en per betaalrekening kan je slechts één Hello kredietkaart bestellen.
Hello prepaid card
-
Mijn kaart werkt niet meer?
De prepaid kaart is sinds 17 november 2020 definitief uit ons gamma verdwenen. Je kaart werd eind november 2020 dus gedesactiveerd en het resterende saldo werd teruggestort.
Het geld dat nog ter beschikking stond op je prepaid kaart werd overgeschreven naar de gekoppelde rekening.
Als je recht had op een terugbetaling van de kosten gelinkt aan je kaart, dan heb je dit bedrag in december 2020 gekregen.
Voor meer informatie kan je terecht bij het Hello Team.