Help & Support

Help & Support

  • Ik denk dat ik slachtoffer werd van fraude, wat moet ik doen?
    • Check je meest recente verrichtingen op verdachte transacties.
    • Contacteer het Hello Team op het nummer 02 433 41 41 (van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).
    • Buiten de openingsuren van het Hello Team kan je terecht op het nummer 02 433 43 80 (enkel bij vermoeden van fraude).
    • Bel onmiddellijk naar Card Stop op 078 170 170 om al je bankkaarten te blokkeren of blokkeer je debetkaart(en) via de Hello bank! app.
    • Doe binnen 24 uur aangifte bij de politie en bezorg een kopie van het verhoorblad aan het Hello Team.
    • Check op welke toestellen je bankapp geïnstalleerd is via Easy Banking Web (Instellingen > Toegang tot onze apps) of via je Hello bank! app (Instellingen > Beveiliging > Toestellen met onze apps). Verwijder de toestellen die verdacht lijken of die je niet kent. 

    Voor meer informatie, raadpleeg Safeonweb.be* en de Belgische Federatie van de Financiële Sector*.

    * Je gaat verder naar een andere website. Door op deze link te klikken, verlaat je de beveiligde omgeving van Hello bank! en word je doorgestuurd naar een externe website, niet gelinkt of verbonden aan Hello bank!. Weet dat Hello bank! geen enkele controle heeft uitgevoerd op deze externe website en dus iedere verantwoordelijkheid afwijst met betrekking tot de inhoud, informatie, producten of diensten die erop terug te vinden zijn of tot de veiligheid ervan. We nodigen je uit om contact op te nemen met de eigenaar van de externe website voor elke vraag over het gebruik van de website.
  • Hoe controleer en wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

    Controleer en wijzig je contactgegevens in de Hello bank! app, onder Instellingen > Persoonlijke gegevens > Contact.

    Is je postadres niet correct in de app, maar wel op je identiteitskaart? Pas het aan via Easy Banking Web:

    • Hou je kaartlezer en identiteitskaart bij de hand.
    • Ga naar Instellingen > Persoonlijke gegevens.
    • Volg de instructies op het scherm.
    Het is mogelijk dat je de software voor het gebruik van je kaartlezer moet installeren als je dat nog niet hebt gedaan.
  • Hoe kan ik me beschermen tegen (verschillende soorten) fraude?

    Op onze website vind je al heel wat informatie  over het herkennen van online fraude en waar je op moet letten als het gaat over veilig online bankieren.

    Wil je je verder verdiepen in dit onderwerp? Dan zijn de tools van Safeonweb een aanrader:

    • Safeonweb maakt deel uit van het Center voor Cyberveiligheid, dat door de Belgische overheid werd opgericht. Het doel: Belgische burgers informeren en adviseren over online veiligheid.
    • Op de website van Safeonweb* (externe website) vind je informatie, tips en tricks om jezelf te wapenen tegen online fraude.
    • Download de Safeonweb app* (externe website) via een erkende appstore. Deze app informeert je over grootschalige en frauduleuze cyberaanvallen in naam van één of meerdere bedrijven.
    * Je gaat verder naar een andere website. Door op deze link te klikken, verlaat je de beveiligde omgeving van Hello bank! en word je doorgestuurd naar een externe website, niet gelinkt of verbonden aan Hello bank!. Weet dat Hello bank! geen enkele controle heeft uitgevoerd op deze externe website en dus iedere verantwoordelijkheid afwijst met betrekking tot de inhoud, informatie, producten of diensten die erop terug te vinden zijn of tot de veiligheid ervan. We nodigen je uit om contact op te nemen met de eigenaar van de externe website voor elke vraag over het gebruik van de website.