Met de Hello bank! app beheer je makkelijk je bankzaken. Zo beheer je zelf je bankkaarten én pas je de instellingen aan, waar en wanneer je dat wil.
Pas zelf de instellingen aan van zowel je debet- als kredietkaart
- Je kaart tijdelijk blokkeren en opnieuw deblokkeren.
- De regio(‘s) kiezen waar je je kaart wilt gebruiken: enkel in België, in Europa of wereldwijd (‘Buiten Europa’).
- De optie contactloos betalen in- en uitschakelen.
- De optie online betalen in- en uitschakelen.
- Tijdelijk de limiet van je kaart wijzigen.
Voor je debetkaart kan je bovendien:
- Een nieuwe debetkaart aanvragen na diefstal of verlies.
- De pincode voor je nieuwe kaart kiezen in de app.
- De digitale versie van je kaart gebruiken om te betalen in de winkel of online. Zo hoef je je fysieke kaart niet meer boven te halen. Handig voor de koppeling met Apple Pay, Google Pay … of wanneer je debetkaart vervangen wordt.
- De gegevens van je kaart bekijken (nummer, vervaldatum, CVV-code), zelfs wanneer je je kaart niet bij je hebt. Want alles is terug te vinden in de app.
- Is je pincode geblokkeerd? Of ben je deze vergeten? Je vindt hem terug in de instellingen van je app.
Je kaarten beheren: hoe werkt het?
- Ga naar Mijn diensten.
- Klik op "Rekeningen en kaarten" en dan op de kaart waarvan je de instellingen wil zien.
Voor je debetkaart krijg je meteen de kaartinstellingen te zien.
Voor je kredietkaart klik je op het tandwiel bovenaan rechts en kies je voor Kaartinstellingen.
- Nu ben jij aan zet!
Op dit scherm schakel je de verschillende parameters in en uit.
Concreet: enkele voorbeelden
De limieten van je kaart tijdelijk wijzigen
- Kies bij Limieten voor het type limiet dat je wil instellen: geldopnemingen en/of betalingen.
- Klik vervolgens op Tijdelijke limiet kiezen.
- Verschuif de balk naar de gewenste limiet en bevestig met je Easy Banking code, je vingerafdruk of FaceID.
- De limiet wordt meteen toegepast. De tijdelijke limiet van je debetkaart is 7 dagen geldig, die van je kredietkaart tot het einde van de huidige of volgende periode, volgens jouw voorkeur.
Je debetkaart vervangen na verlies of diefstal
- Kies voor Definitief blokkeren of Vervangen.
- Klik op de reden waarom je je debetkaart wil vervangen.
- Het volgende scherm geeft aan wat er nu met je oude kaart gebeurt en bevestigt dat hij werd geblokkeerd indien nodig.
- Check je adres en bevestig als alles correct is.
- Bevestig met je Easy Banking-code, je vingerafdruk of Face ID. Je nieuwe kaart is besteld en wordt via de post bezorgd binnen gemiddeld 5 werkdagen.
In afwachting van je nieuwe debetkaart hoeft je leven niet stil te staan. Gebruik al je digitale debetkaart om te betalen in de winkel en online, maar ook via Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay en Garmin Pay.
Goed om weten
- De tijdelijke limieten voor geldopnemingen gelden enkel in de Belgische BNP Paribas Fortis geldautomaten en de nieuwe CASH-punten. Wil je geld afhalen in een andere bank of buiten België, vraag dan een permanente verhoging van je limiet (onder voorbehoud van aanvaarding van je aanvraag) via het Hello Team (via de app is het handigst of bel naar 02 433 41 41).
- De debetkaart is onderworpen aan dagelijkse en wekelijkse limieten, zowel voor opnemingen als voor betalingen. De kredietkaart heeft dan weer een maandelijkse limiet.
- Sinds februari 2023 worden al onze bankkaarten gemaakt uit 100% gerecycleerd pvc. Op die manier zorgen wij er mee voor dat de ecologische voetafdruk van je kaart zo klein mogelijk blijft.
Meer informatie
Meer informatie over onze Hello bank! app vind je hier.
Heb je interesse in een Hello kredietkaart? Check dan zeker deze pagina.