Een klacht? Dan ben je hier op de juiste plaats

Vertel het ons

Je verwacht een foutloze service van je bank. Terecht.

Soms gaat het evenwel eens mis en ben je niet tevreden. Blijf er niet mee zitten en vertel het ons.

Je krijgt onze onverdeelde aandacht. Bovendien gaan we snel op zoek naar een oplossing.

Je vindt alle gratis mogelijkheden hieronder.

1. Contacteer eerst je Hello Team

Het Hello Team staat klaar voor jou en is perfect geplaatst om samen met jou naar een oplossing te zoeken. Vul het online aangifteformulier in op onze website of via de Hello bank! app.

Gebruik het formulier enkel om een ontevredenheid te melden. Deel geen vertrouwelijke informatie.

Bespreek je het liever aan de telefoon?
Dat kan op het nummer 02 433 41 41 van maandag tot vrijdag (van 7 tot 22u) of op zaterdag (van 9 tot 17u).

2. Je gaat niet akkoord met de voorgestelde oplossing?

Contacteer dan gratis de dienst Klachtenmanagement van BNP Paribas Fortis:

  • via het online aangifteformulier.

    Vermeld dat je klacht al een eerste keer werd behandeld door het Hello Team. Zo kunnen ze meteen met alle informatie aan de slag.

3. Je gaat ook niet akkoord met de oplossing van de dienst Klachtenmanagement van BNP Paribas Fortis?

Als je het niet eens bent met de voorgestelde oplossing, kan je als particulier, zelfstandige of bedrijf contact opnemen met Ombudsfin (ombudsdienst voor financiële geschillen) of de Ombudsman van de Verzekeringen.

Wij raden je echter sterk aan om eerst de hieronder vermelde websites te raadplegen voor meer details.

Heb je een klacht over een van onze bankproducten?

Bezorg je dossier schriftelijk aan:

OMBUDSFIN - Ombudsman in financiële geschillen
North Gate II
Koning Albert II-laan 8 bus 2
1000 Brussel
Tel: +32 2 545 77 70 (enkel 's ochtends bereikbaar van maandag tot donderdag)
E-mail: ombudsman@ombudsfin.be

Website: www.ombudsfin.be

De Ombudsman in financiële geschillen heeft een buitengerechtelijke bevoegdheid in de regeling van geschillen.

Heb je een klacht over een van onze verzekeringsproducten?

Bezorg je dossier schriftelijk aan:

Ombudsman van de Verzekeringen
de Meeûssquare 35
1000 Brussel
Tel.: +32 2 547 58 71 
Fax: +32 2 547 59 75
E-mail:  info@ombudsman-insurance.be

Website: www.ombudsman-insurance.be

De Ombudsman van de Verzekeringen heeft een buitengerechtelijke bevoegdheid in de regeling van geschillen.

Het is ook mogelijk om een klacht in te dienen via het platform voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Unie. Dit platform helpt je om geschillen over onlineaankopen te beslechten en brengt je in contact met een erkend geschillenorgaan.

4. Wanneer kan je een antwoord verwachten?

Hoe sneller, hoe beter natuurlijk.

Kunnen we je door omstandigheden, niet onmiddellijk, via telefoon of e-mail, een definitief antwoord bezorgen, dan sturen we je in afwachting hiervan, binnen de vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. In deze bevestiging zullen we je, volgens de aard van de klacht, de termijn melden waarbinnen je het antwoord mag verwachten (doorgaans maximaal 1 maand).”

Als we meer tijd nodig hebben om een oplossing te vinden, ontvang je van ons, voor het einde van de oorspronkelijk aangekondigde termijn, informatie over het verloop van jouw dossier en een nieuwe deadline.